سئو

سئو سایت

سئو

سئو سایت

فاکتورهای استراتژی

فاکتورهای استراتژی برند

یک برند مجموعه ای از انتظارات، خاطرات، داستانها و ارتباطات است که با هم رقم می خورد

و سبب می شود مشتری تصمیم بگیرد از محصول شما استفاده کند نه محصول سایر شرکت ها.

تعریف بالا به اختصار توانسته عملکرد برندینگ را شرح دهد.

اگر مشتریان برند شما را در برابر برند رقیبان انتخاب کنند شما در بازی کسب و کار پیروز خواهید شد.

فاکتورهای استراتژی برند پیچیده است

گرچه برای کسب و کار شما تجربه موفقیت را به همراه خواهد داشت؛

استراتژی برندینگ که با دقت و انطباق پذیری برنامه ریزی، آزموده و در نهایتاً بهینه شود.

اما اگر شما تا به حال چنین رویه ای را انجام نداده اید شروع آن دشوار خواهد بود.

در این مقاله ۹ فاکتورهای استراتژی برند

که برندهای بزرگ در استراتژی های برندینگ خود استفاده می کنند ارائه شده است.

هر موفقیتی سرنخی بر جای می گذارد؛

اگر باهوش باشیم می توانیم آن را دریافته و استفاده کنیم.

در غیر اینصورت زمانی را برای شکست خود صرف کرده ایم،

شکستی که دیگران قبلاً داشته اند و آن، بهره وری کمتر برای ما و کسب و کارمان خواهد بود.

فاکتورهای استراتژی برند

۱-دانش هدفگذاری مخاطب

در نظر داشته باشید که موفقیت در فاکتورهای استراتژی برند تنها

با حضور مشتریان و هواداران محقق می شود،

یکی از اهداف ابتدایی هر کسب و کاری باید شناسایی و درک مخاطبان هدف خود باشد.

برندهای بزرگ دریافتند که چه کسانی مشتریان بالقوه آنان بوده،

چگونه فکر می کنند، چه نیازی دارند و از همه مهتر، زمان خود را کجا صرف می کنند.

در بازاری که محصولات و خدمات شما عرضه می شود،

استراتژی برند شما باید موکداً و تنها برای مخاطبان هدفتان هدفگذاری گردد.

بدین ترتیب شما زمان، بودجه و انرژی خود را با هدر ندادن

منابع خود در تلاش برای دستیابی به مشتریانی که به دنبال ارزش پیشنهادی شما نیستند صرفه جویی خواهید کرد.

هرچه دانش بیشتری در مورد مخاطبان خود به دست آورید

احتمال بهینه تر کردن محصولاتتان نیز بیشتر خواهد شد.

فاکتورهای استراتژی برند : علاوه بر این، مطالعه چشم

اندازهای خود برای ماه ها و حتی سالها – تا زمانی که ارزش پایداری در بازار فراهم می کنید

می تواند شما را به یک برند بزرگ در بازار صنف خود تبدیل کند.

 

۲-ارزش پیشنهادی قوی و بی همتا

برندهای بزرگ، ارزش های پیشنهادی قوی و بی همتایی دارند.

زمانی که شما خود را در قالب شعار به بازار معرفی می کنید

به گونه ای به مشتریان اجازه می دهید که مزایا و منافع واقعی محصول شما را ببینند

می توانید برنده رقابت جلب توجه آنان باشید.

والمارت را به عنوان مثال در نظر بگیریم:

شعار آنها ” Save Money, Live Better ” انتخاب شده است

( پولت را ذخیره کن، بهتر زندگی کن).این شعار، به طور خلاصه قیمت های

ارزان آنها را نشان می دهد که توانست در دنیا با استقبال مواجه شود.

اسکایپ هم مثال خوب دیگری برای ارائه ارزش پیشنهادی بی نظیر در میان برندها است.

اسکایپ می گوید:

( مکالمه رایگان با جهان ). چه کسی دوست ندارد که با عزیزان خود به صورت متنی و ویدئویی صحبت کند؟!

بزرگترین منفعتی را که برند شما برای بازار به ارمغان می آورد در نظر بگیرید.

سپس کاغذی برداشته و آن منفعت را در جملاتی اثربخش بیان کنید؛ بیانی ساده، مختصر، گیرا و قدرتمند.

 

۳-اشتیاق قابل مشاهده است

اگر می خواهید افراد را به برند خود وابسته کنید باید اشتیاق هواداران و مشتریان

خود را برانگیزید. تا جایی که ممکن است شور و شوق آنها را درگیر کرده و در عوض اشتیاق به برند خود را به دست آورید.

والت دیزنی می دانست که کودکان به جایی برای

تجربه لحظاتی جادویی نیاز دارند. همچنین بزرگترها نیز هدف قرار گرفتند

چرا که سرزمین دیسنی (Disneyland) آنها را به گذشته برده و حسی مشابه دوران کودکی به آنها منتقل می کند.

پارک های مفرح زیادی در گوشه و کنار جهان وجود دارد

اما هیچ کدام نمی تواند با مکان استثنایی والت دیسنی

مقایسه شود.

حتی اگر در ذهن خود نام دیسنی لند را زمزمه کنید

احتمالاً تصویری از جادو و شگفتی را تجربه خواهید کرد.

اشتیاقی که با این برند وجود دارد توسط مالکان برند

و هواداران و مشتریانش کاملاً محسوس و قابل مشاهده است.

 

۴-تفکر خارج از جعبه

تفکر خارج از جعبه (نگاه از بیرون به درون) کیفیتی کمیاب در این روزهاست.

به عنوان یک کارآفرین یا بازاریاب، همیشه باید زوایای مختلف را ارزیابی کنید. زوایای پروموشنها، برندینگ و هر جنبه از کسب و کارتان.

معمولاً وسوسه می شوید که به آنچه دیگران انجام می دهند نگاه کنید

زیرا مسیری ساده را به تصویر می کشد. گرچه برای ساختن برندی بزرگ، باید توجه زیادی را به کار گیرید.

شما استراتژی های بازاریابی خود را که تا به حال هیچ کس از آن استفاده نکرده

با تفکر خارج از جعبه انطباق می دهید.این امر سبب می شود محصول شما به شدت بی نظیر شده و این امر را به سادگی محقق کنید.

 

۵-ثبات

برندهایی که در ثبات خود شکست می خورند در عملکردی باثبات در بازار و بازی کسب و کار نیز شکست می خوردند.

شما نمی توانید از مشتریان خود انتظار داشته باشید که به شما وفادار باشند اگر شما دلیلی برای وفاداریشان ارائه ندهید.

آنها یک بار به شما مراجعه می کنند و شما را در دسترس نیافته و یا عملکرد

و خدماتتان همچون گذشته نیست. نتیجه آن می شود که برند شما به تکه های شکست خورده ای تبدیل می گردد…

 

زمانی که به مک دونالد بروید همیشه می دانید که قرار است

رضایتتان جلب شود. چرا؟ چون کیفیت محصولات آنها ثبات دارد.

آنها با وجود آنکه شعبه های خود را به صورت فرانچایز توسعه دادند

اما هر رستوران مک دونالد دقیقا همبرگرهایی به یک شکل و طعم تهیه می کند.

 

۶-اولویت با اهداف برند است

برای آنکه برند خود را به مرحله بعدی ارتقا دهید به ماموریت و اهدافی جدی نیاز دارید.

ماموریت برند معمولاً چیزی است که مشارکت شما را بر تحقق آن نشان می دهد.

مثلاً برند نایک می خواهد مردم را به نشاط و دویدن ترغیب کند یا برند داو می خواهد هر خانمی در پوست خود احساس زیبایی کند.

برندی که ماموریتی مشخص را اعلام و سپس آن را با تعهد دنبال می کند

در هر رقابتی پیشتاز است. بنابراین اهداف کسب و کار خود را تعریف کرده و تمام فعالیتها و اقداماتتان را به سوی تحقق آن اهداف هدایت کنید.

کارکنان شرکت باید اهداف شرکت را درک کرده و با آن همسو باشند

چرا که آنان همان موتور محرکه کسب و کار شما هستند…

 

۷-شعارهای استثنایی برند

فاکتورهای استراتژی برند : شعارهای برند اولین عنصر و کلماتی هستند

که در ذهن مخاطب خطور می کند. در زیر تعدادی از بهترین شعارهای تبلیغاتی جهان را ارائه کرده ایم:

  • Nike -“Just Do It” (فقط انجامش بده)
  • Apple – “Think Different”(متفاوت بیاندیش)
  • L’Oreal – “Because You’re Worth It”(زیرا شما لیاقتش را دارید)
  • BMW – “The Ultimate Driving Machine” (ماشین رانندگی نهایی)
  • Lay’s – “Betcha Can’t Eat Just One”(شرط می بندم فقط یک بار نمی تونی بخوری)

 

اینها نمونه هایی عالی از شعار یا تگ لاین بزرگترین کسب

و کارهای تاریخ بوده که برای بهبود آگاه سازی از برندشان استفاده شده است؛

این آگاه سازی با بازاریابی دهان به دهان و اساساً توسعه گسترده در عملکرد برند صورت گرفته است.

اما چه چیزی یک شعار را اثربخش می کند؟ در ادامه چند فاکتور مهمی که در طراحی شعار برند خود باید در نظر بگیرید بیان شده است:

  • سریعاً به خاطر سپرده شده و به راحتی تشخیص داده شود.
  • شامل مزیتی کلیدی باشد نه فروش یک محصول. آن را خلاصه و واضح بیان کنید.
  • به گونه ای باشد که نشان دهد برند شما بر آن تاکید دارد.
  • انرژی مثبت را از میان کلمات انتشار دهد.

 

۸-برندی که همیشه ارزش ارائه می دهد

نیازی به ذکر نیست که به عنوان یکی از قوانین کسب و کار، اولویت اول با ارزش (Value) بوده و پس از آن، پرداخت مطرح می شود.

فاکتورهای استراتژی برند :هر برند بزرگ و موفقی ارائه مستمر

ارزش به مشتریانش را دنبال می کند. اگر ارزش کاهش یابد یا ناموجود گردد،

کسب و کار مذکور صرف نظر از شهرت خود، به طرز تاسف باری شکست می خورد.

رقیبان در پشت صحنه حضور دارند و از ضعف های شما بهره برداری کرده و مخاطبان شما از چنگتان در می آورد.

بسیاری از کسب و کارها به سمت شکست حرکت می کنند

زیرا آنها برای افزایش سود خود طمع دارند. بنابراین کیفیت محصول محکوم به کاهش است. چرا؟

به عنوان مثال اگر در رستوران شما برای ناهار ۱۰ تکه مرغ سوخاری

با بهترین مواد اولین و دستور پخت ارائه دهد،

به تدریج به سمت ۹، ۸ و ۷ تکه مرغی پیش خواهد رفت که با مواد اولین ارزانتری تهیه می شود.

این طمع، تله ای است که شما را گرفتار می کند. بسیاری از برندها معتقدند

مشتریان آنها بیش از حد به محصولاتشان وابسته اند؛ بنابراین از این نکته سو استفاده می کنند.

اما به زودی فیدبکهای منفی و انتقادات هواداران آغاز می شود.

این خروجی منفی به شهرت و موفقیت برند خسارت شدیدی وارد خواهد ساخت.

 

۹-گسترش عالی

اهمیت گسترش برند را فراموش نکنیم . ممکن است بهترین محصول جهان را عرضه کنید

اما اگر نتوانید به خوبی آن را به بازار روانه کنید قطعاً در فروش آن شکست می خورید.

این امر نهایتاً به فروپاشی برند منجر می شود. لذا از دارا بودن استراتژی های

بازاریابی بدون نقص مطمئن شوید؛ استراتژی هایی که کلید موفقیت در رقابت بازار هدف شما است.

استراتژی بازاریابی اخیر برند رولکس حول اشتراک گذاری

تصاویری زیبا از محصولاتشان در کانالهای شبکه های اجتماعی برنامه ریزی شده است.

در زیر، چند کانال بازاریابی که می توانید به عنوان اهرم کلیدی گسترش برند خود استفاده کنید مطرح شده است:

  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات سنتی
  • بهینه سازی موتورهای جست و جو (سئو)
  • تبلیغات تلوزیونی و رادیو
  • بازاریابی انجمن های گفت و گو
  • تبلیغات CPA یا Cost Per Acquisition
  • ویدئو مارکتینگ

 

جمع بندی

فاکتورهای استراتژی برند : برندینگ همچون یک هنر قلمداد می گردد؛

برندینگ، هنر ساختن میراثی بر پایه ارزش، احترام و ارتباطات است،

ارتباطاتی که یکی از قدرتمندترین

راه ها برای معرفی خود به جهان محسوب می گردد.

مهم نیست که اهداف شخصی شما چیست،

زمانی که برند شما به شهرت رسید باید با جدیت تمام حول ارزشی

که برند شما در بازار ارائه کرده و به آن شهرت یافته ثبات داشته باشید.

لینک های مفید :

سئو 

طراحی سایت

وبلاگ

ویژگی پایه ای سایت

سایت خوب چیست ؟

سایت خوب و مناسب نتیجه چینش مجموعه ای از امکانات زیرساختی و بصری در کنار یکدیگر است.

این امکانات باید به شکلی هماهنگ و مناسب با نیازهای یک سایت تعبیه شود.

زیرساخت مناسب یک سایت منجربه سرعت بارگذاری بالا، قابلیت توسعه،

نمایش صحیح سایت در انواع دستگاه های متصل به اینترنت و… میشود.

[caption id="attachment_184" align="alignnone" width="540"]ویژگی پایه ای سایت ویژگی پایه ای سایت[/caption]

رعایت استانداردها در طراحی سایت موجب فراهم شدن یک تجربه کاربری یا UX ایده آل میشود

یکی از مهم ترین اصول در طراحی وب سایت  رعایت قوانین سئو می باشد. بهینه سازی اصولی سایت

منجر به کسب رنک بالا در موتورهای جستجو میشود.

به این صورت که سایت شما در رتبه ای بالاتر نسبت به رقبایتان به کاربران نمایش داده میشود.

برای دیدن تمامی مطالب سایت ردراک

از وبلاگ ما دیدن فرمایید

پیش نیاز پیشرفت در سئو

پیش نیاز پیشرفت در سئو در چند جمله

هاست مناسب

اولین نکته قبل از انجام طراحی وب سایت

پس از آنکه نام دامنه خود را انتخاب کردید هاست مناسب است

تعداد زیادی شرکت خوب وجود دارند که می توانند یکی از انتخابهای شما باشند

این نوع از هاست ها ، به شما اجازه می دهند تا ظرف مدت کوتاهی، وب سایتی حرفه ای از نظر ظاهر بر پا کنید.

چرا این موضوع در رنک و سئو مناسب وب سایت تان مهم می باشد؟

جواب آن است که بدون هاست مناسب و آپتایم بالا، قادر نخواهید بود تا بازدید کننده زیادی را به وب سایت تان بیاورید

که به آن معناست اصلا شانسی نخواهید داشت دیده شوید.

آموزش سئو

البته گفتن اینکه یافتن هاست خوب مهم است اغلب راحتتر از عمل کردن به آن است.

صنعت هاستینگ در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است

و این، به نوبه خود منجر به بوجود آمدن شرکتهای زیادی شده است

که خدمات هاست مختلفی را ارائه می دهند. ولی نباید

در بعضی مواقع فریب روشهای بازاریابی را خورد که آنها را بهترین،

در صنعت معرفی می کنند. توصیه ما به شما این است که با شرکتی همکاری نمایید

که تجربه و شهرت خوبی در این بازار دارد.

وقتی صحبت از هاست به میان است، شما باید ویژگیهای مختلف پلن ها را با یکدیگر مقایسه نمایید.

اطمینان حاصل کنید که حداقل ۹۹٫۹ درصد زمان پایداری سرور تضمین شده است

و پشتیبانی از مشتریان نیز براحتی صورت می گیرد.

شما هرگز نمی دانید چه موقع به آنها نیاز خواهید داشت.

بلعکس، بسیار خوب است که دقیقا بدانید چه میزان فضا و پهنای باند، شما مجاز به استفاده از آن هستید.

برخی از ارائه دهندگان هاست،

به مشتریان خود اجازه آپلود فایلهای موسیقی و تصویری را نمی دهند حتی اگر شما مجاز به استفاده از آنها باشید.

بسیار مهم است تا پیش از خرید پلن،

از پشتیبان مشتری بخواهید تا چنین مسائلی را روشن کند.

چیزهای دیگری که شما ممکن است برای پرسش در نظر بگیرید شامل این است که آیا اطلاعات

ثبت نام دامنه محافظت خواهند شد یا نه و نیز چند آدرس ایمیل، در توافقنامه مجاز به ساخت می باشد.

مطالب مرتبط :

سئو سایت

اموزش سئو

 

راهکار کاهش نرخ پرش

راهکار کاهش نرخ پرش

کاهش نرخ پرش (Bounce Rate)

افزایش نرخ تبدیل (Conversions Rate) : بازدید بیشتری برای سایت خود می خواهید؟

فروش بیشتری در سایت می خواهید؟ عضویت های بیشتر

و ایمیل های بیشتر از کاربرانتان می خواهید؟ می خواهید مشتریان بیشتری به دست آورید؟

درصدی از این اهداف از طریق کنترل نرخ پرش یا Bounce rateامکان پذیر است.

اگر درصد نرخ پرش (Bounce Rate) سایت شما بالا باشد،

یعنی کاربران سایت شما وقتی وارد سایت می شوند

و صفحه فرود شما را مشاهده می کنند، سریعا از آن خارج می شوند

و آن ها هدفی که شما دارید را انجام نمی دهند و در نتیجه نرخ تبدیل

شما یا همان Conversion کاهش پیدا می کند. نرخ پرش یا Bounce Rate عددی است

که هر چه کمتر باشد بهتر است.

یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate)

این است که صفحات فرود یا همان Landing Page های بیشتری داشته باشید.

راهکار کاهش نرخ پرش

بر اساس یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ توسط HubSpot مشخص شد

که شرکت هایی که بیش از ۴۰ صفحه فرود دارند،

نسب به شرکت هایی که کمتر از ۵ صفحه فرود دارند، ۱۲ برابر مشتری بیشتری جذب می کنند!

وقتی شما متوجه می شوید که نرخ پرش یک صفحه فرود (Landing Page) بالا است،

پس قطعا نیاز دارید که آن صفحه فرود را دوباره طراحی کنید تا آن را بهینه کنید.

کاهش دادن نرخ پرش، باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. برای این

که کسب و کار اینترنتی خود را رشد دهید، باید با ساختار تبدیل کاربر

به مشتری (چرخه تبادل) آشنا شوید و یک استراتژی محتوایی خوبی داشته باشید

در این مقاله به این مفاهیم نیز می پردازیم و به شما خواهیم گفت

که کسب و کار های اینترنتی بزرگ چه کاری را انجام می دهند

که ترافیک سایت آن ها افزایش پیدا کند و در نهایت نرخ تبدیل آن ها افزایش پیدا کند.

نرخ پرش (Bounce Rate) چیست؟

ابتدا باید بگویم که نرخ پرش هر چه کمتر باشد بهتر است.

اگر نرخ پرش سایتتان بالا است، یعنی یا استراتژی خوبی ندارید و یا افرادی که وارد سایت شما می شوند،

افرادی نیستند که خدمات شما را بخواهند و یا در طراحی تجربه کاربری سایت شما مشکلی وجود دارد.

نرخ پرش یعنی این که وقتی کاربر وارد یکی از صفحات سایت شما می شود،

بدون این که صفحات دیگری را از سایت شما ببینید صفحه را ترک کند.

نرخ پرش یک عدد به درصد از کاربران سایت شما است که وارد سایت شما می شوند

و از همان صفحه که وارد شده اند، خارج می شوند. بدون کلیک روی هیچ لینک دیگری در سایت شما.

نرخ پرش بالا می تواند به این معنا باشد که سایت شما و محتوای آن جذابیت

لازم را ندارد و یا صفحات فرود شما به صورت درست طراحی نشده اند.

۱۳ روش برای کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل

۱٫ خوانایی محتوایتان را بهبود دهید

یکی از دلایلی که بازدید کنندگان سایت شما را ترک می کنند، خوانا نبودن مطالب است.

محتوای شما باید خوانا و واضح باشد. مخصوصا پاراگراف های طولانی که همیشه کاربران را می ترساند!

در محتوای بسیاری از سایت ها متن هایی را می بینیم که محتوای خوبی دارند

اما قالب نوشتن آن ها وحشتناک است.

این باعث می شود که نرخ پرش و نرخ خروج (Exit Rate) سایت شما افزایش پیدا کند.

چند توصیه برای این که محتوای سایت شما خوانا باشد:

  • از زیر عنوان ها در محتوا استفاده کنید
  • از لیست های علامت دار استفاده کنید
  • از نمودار، تصویر، نقل قول و … استفاده کنید
  • کلمات کلیدی را بولد کنید. البته مراقب باشید که زیاد از حد این کار را انجام ندهید
  • در محتوایتان سوال زیاد بپرسید تا ذهن کاربر با محتوا درگیر شود
  • محتوای خود را با عبارت “نتیجه گیری” تمام کنید. این باعث می شود که
  • کاربر با خواندن چند جمله کوتاه، بتواند کاری که در محتوا به او گفته اید را استفاده کند و خلاصه ای از محتوا را به دست آورد.
  •  

 از پاپ آپ دوری کنید!

در یک نظر سنجی در سال ۲۰۱۳، ۷۰ درصد کاربران گفتند که

پاپ آپ برای آن ها آزاردهنده و بسیاری از مواقع نا مرتبط است. اکثر کاربران از پاپ آپ متنفر هستند.

استفاده از پاپ آپ ها، باعث آزار دادن کاربران می شود و در نهایت نرخ پرش را افزایش می دهد.

وقتی کاربر هنگام خواندن یک مقاله در سایت با یک پاپ آپ مواجه می شود،

بسیاری از آن ها ترجیح می دهند که سایت را ترک کنند.

گاهی اوقات در این پاپ آپ ها از کلمات و روش هایی استفاده می شود

که تمایل خروج کاربر را افزایش می دهد. مطمئن هستم بیشتر شما هم مانند من از پاپ آپ متنفر هستید.

از طرفی دیگر، پاپ آپ هایی هستند که باعث می شود

که لیست ایمیل خود را افزایش دهید. این گونه پاپ آپ ها هم یک روشی است

که مختار هستید استفاده کنید. اما اگر کسب و کاری بلند مدت و

بازدید کنندگانی طبیعی می خواهید، از پاپ آپ زیاد استفاده نکنید.

اگر هم استفاده می کنید، آن ها را طوری طراحی کنید که برای کاربر آزار دهنده نباشد.

بر اساس یک آمار، تنها ۱۴ درصد کاربران به پاپ آپ جواب می دهند.

در حالی است که ۵۱ درصد کاربران تمایل به جواب از طریق ایمیل دارند.

لینک های مفید :

سئو سایت

طراحی وب سایت

آموزش سئو

استفاده از flexbox در طراحی سایت

 flexbox در طراحی سایت

طراحی سایت یکی از تکنیک های یاد گرفتن flexbox این است

که همه چیز بسیار روشن و شفاف باشد.

در ابتدا ما میخواهیم بگوییم که flexbox چیست و چرا به وجود آمده است.

التبه خود این تکنی برنامه نویسی و طراحی وب سایت استاتیک میتواند در سئو وب سایت شما هم نیز مورد

استفاده قرار بگیرد و موتورهای جستجویی مانند گوگل راحتتر بتوانند صفحات وب سایت شما را index نمایند.

FLEXBOX چیست؟

Flexbox یا همان Flexible Box Layout Model هم نامیده میشود, به مجموعه ای از قوانین CSS گفته میشود که میتواند طراحی و چیدمان را برای حالتهای Responsive بسیار راحتتر نماید.

Flexbox یکی از اولین تکنیک های css میباشد که در دنیای مدرن وب امروزه مورد استفاده قرار میگیرد. این کاملا منصفانه و درست است که بگوییم تا قبل از معرفی شدن flexbox هیچ تکنیک مطمئن و معتبری برای پیاده سازی وب سایت های ریسپانسیو وجود نداشته است.

بسیاری از روشهای هک در CSS برای این چنین کارهایی وجود داشته است مانند display: inline-block و مانند اینها. اما همه اینها در وب سایت های ریسپانسیو مشکلاتی را هم داشته اند. به همین دلیل میباشد که بسیاری از وب سایت ها هنوز هم از زبان جاوا اسکریپت برای ریسپانسیو نمودن استفاده مینمایند که امروزه امری بیهوده به نظر میرسد.

Flexbox برای چه طراحی هایی مناسب میباشد؟

Flexbox توسط سازمان W3C ارائه شد و در نگاه اول برای طراحی آبجکتها در داخل صفحه مورد استفاده قرار میگیرد مانند طراحی بخش منوها در یک صفحه و نه کل صفحه.

دلیل اینکه از flexbox برای طراحی کل صفحه استفاده نمی نمایند این است که flexbox همراه و در کنار زبان css  میباشد که معمولا با نام تخصصیGrid Layout Module در بین طراحان نیز شناخته میشود. Grid layout برای طراحی کل ساختار یک صفحه وب سایت هم میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. اما متاسفانه بسیاری از محدودیتها میتواند در آن وجود داشته باشد. حتی آخرین ورژن از مرورگر گوگل کروم هم میتواند با آن مشکل داشته باشد.

Styling components

Flexbox برای طراحی سایت و دادن Style به بسیاری از عناصر و آبجکتها در صفحه وب سایت مناسب میباشد.

چنانچه از قدرت اصلی flexbox استفاده نمایید,

 میتواند به بسیاری از روش های دیگر برتری داشته باشد.

بطوریکه توسط flexbox میتوانید به جای فرمت دهی تک تک آبجکتها,

 آنها را به صورت گروه درآورده و style مورد نظر را به آنها بدهید.

زمانی که از flexbox استفاده مینماییم به ندرت احتیاج خواهید داشت

تا به صورت انفرادی آیتم ها در داخل صفحه وب را موقعیت دهی نمایید.

یکی از بهترین گزینه ها برای موقعیت دهی آبجکت ها در داخل صفحه وب سایت محسوب میشود.

یکی دیگر از مزیت های دیگر flexbox برای کنترل موقعیت دهی مجموعه ای از آیتم ها در کنار یکدیگر میباشد.

همیشه در طراحی وب به یاد داشته باشید هر آبجکتی میتواند در یک آبجکت بزرگتری قرار داشته باشد.

مانند یک صندلی در یک اتاق, یک اتاق در یک خانه, یک خانه در یک محله, یک محله در داخل یک شهر و ....

به طور مشخص flexbox به دو بخش اساسی تقسیم بندی میشود.

دسته اول خصوصیت هایی که به آبجکت های Container نسبت داده میشود

و دسته دوم خصوصیت هایی که به آبجکت های داخلی یا Child آنها نسبت داده میشود.

پشتیبانی مرورگرها

پشتیبانی در مرورگرها سوال بسیار مهم و البته پیچیده ای میباشد.

این مسئله میتواند بسیار پیچیده باشد چراکه flexbox دارای چندین نوع نوشتاری و ساختار میباشد.

در ابتدا بعضی از شرکت های ارائه دهنده مرورگرها

در پشتیبانی از flexbox مردد بودند و به همین دلیل چند ورژن از flexbox به وجود آمد.

خوشبختانه توسط CSS Browser Prefix میتوانیم از بسیاری

از قابلیتهای آن حتی در مرورگرهای قدیمی هم استفاده نماییم.

بر طبق گزارشهای سایتcaniuse.com تنها مرورگر IE9 کمی مشکلاتی را به وجود آورده است.

خوب پشتیبانی نشدن Flex Box در مرورگر IE9 چندان مهم نمیباشد

و برای بسیاری از کاربران و طراحان وب سایت همیشه بدون سر و صدا و حاشیه بوده است.

نسخه های مختلف flexbox

از همکاری و هماهنگی بین بسیاری از سازمان ها و شرکت ها و

کمپانی های مرورگرها تشکر مینماییم. هم اکنون بسیاری از مرورگرها

به خوبی بسیاری از قابلیتهای flexbox را پشتیبانی مینمایند.

در حال حاضر سه ورژن از flexbox وجود دارد که شما طراحان وب سایت باید از آنها اطلاع داشته باشید.

۱ - ورژن قدیمی
۲ - ورژن میانی
۳ - ورژن جدید

نسخه های مختلف مرورگرها ورژن های متفاوتی از flexbox را پشتیبانی مینمایند.

به عنوان مثال مرورگر IE10 نوع ورژن میانی را پشتیبانی میکند.

بر طبق اصول نوشتن CSS Browser Prefix میتوانیم flexbox را از مرورگرهای

قدیمی تا مرورگرهای جدید بنویسیم. با وجود اینکه مرورگرهایی که ورژن های جدید

را پشتیبانی مینمایند دیگر دستورات ورژن قدیمی flexbox را نخواهند خواند.

رمز و راز فهمیدن flexbox

مهم این است که متوجه شوید همیشه flexbox ربطی به box بودن آبجکت ها

در داخل صفحه ندارد. تا به حال تمامی

طراحی در صفحات وب سایت بر اساس محور x و y بیان شده است.

به یاد داشته باشید flexbox از نوع vector  میباشد.

به این معنا که برای استفاده از آن کافی است به طول و درجه آن اشاره نمایید

میتوانید بدون تاثیر گذاشتن بر روی طول آبجکت ها زاویه آنها را تغییر دهید و بالعکس.

مطالب مرتبط :

آیا استفاده از HTML باعث افزایش رنک میشود ؟

مدت زمان مورد نیاز برای کسب رتبه

سئو و تگ ها