سئو

سئو سایت

سئو

سئو سایت

انتخاب کلمات کلیدی

واقع گرا بودن در انتخاب درست کلمات کلیدی

قسمت اول :

همه ما می دانیم بهترین و کم هزینه ترین روش برای کسب درآمد

در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، استفاده از تکنیک های سئو بر روی وب سایت می باشد.

کافیست در یک کلمه کلیدی درست ، رتبه بگیرید . از همینجا فروش و کسب درآمد شما آغاز خواهد شد .

اما آیا انتخاب کلمه کلیدی درست برای انجام فعالیت های سئو ساده است ؟

آیا بهترین کلمه کلیدی ، آن کلمه ای است که بیشترین میزان جستجو را دارد ؟

یک استراتژی عام برای انتخاب کلمات کلیدی

حتما تا حالا برای شما اتفاق افتاده است که برای فروش

مثلا محصول “کفش” یا “کتونی” برای کلمات کلیدی “کفش” و یا “کتونی” انرژی ،

وقت و هزینه بسیار زیادی را کرده باشید و در نهایت به نتیجه دلخواه نرسیده باشد ؟

یک مثال بسیار ساده و واقعی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت

 

از نگاهی دیگر

در مورد وب سایت هایی که قدرت دامنه بالا ،

سابقه بالا و برند شناخته شده ای دارند نیز فعالیت بر روی کلمات کلیدی پرجستجوتر پیشنهاد می گردد .

اگر دیجی کالا در کلمه کلیدی “کفش” رتبه نداشته باشد کاملا امری نا امید کننده است .

نتیجه گیری

در انتخاب کلمات کلیدی ، علاوه بر واقع گرا بودن نسبت به وضعیت خودمان ، می بایست ۳ موضوع دیگر را مد نظر قرار دهیم :

  1. میزان جستجو
  2. میزان رقابت
  3. میزان نزدیک بودن به هدف

لینک های مرتبط :

راهکار کاهش نرخ پرش

فاکتورهای استراتژی

ویژگی پایه ای سایت

زندگینامه لری پیج

بنیانگذار گوگل کیست؟ لری پیج و سرگئی برین

لری پیج کارآفرین و مبتکر آمریکایی است که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل،

در حال حاضر شرکت گوگل، را بنا نهاد. در ۴ آوریل ۲۰۱۱ پس از استعفای اریک اشمیت،

لری پیج به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل انتخاب شد.

پیج مخترع رتبه صفحه (پیج رنک) بود

که پایه و اساس الگوریتم جستجوی گوگل است.

او به همراه سرگئی برین تقریباً ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند.

بیوگرافی لری پیج

در زندگی نامه لری پیج اینگونه آمده است که:

لورنس لَری پیج  متولد ۲۶ مارس ۱۹۷۳می باشد.

لری پیج پسر دکتر کارل ویکتور پیج، یکی از نخستین دانش‌

آموختگان دکترای علوم رایانه‌ ای از دانشگاه میشیگان

و استاد علوم رایانه و هوش مصنوعی در دانشگاه ایالتی میشیگان و گلوریا پیج،

مربی برنامه‌ نویسی رایانه در دانشگاه ایالتی میشیگان می‌ باشد.

او همچنین برادر کارل ویکتور پیج، مؤسس ای‌ گروپ، که به یاهو به مبلغ نیم میلیارد دلار فروخته شد، است.

پیج در مدرسهٔ مونتزوری در لنسینگ، میشیگان تحصیل کرده‌ است

و از دبیرستان لنسینگ غربی فارغ‌ التحصیل شده‌ است.

او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مهندسی رایانه از دانشگاه میشیگان و

کارشناسی‌ ارشد را از دانشگاه استنفورد اخذ کرد،

او هم‌ اکنون تحصیل را در مقطع پی‌ اچ‌ دی موقتأ رها کرده‌ است.

دوران کودکی لری پیج

در حالی که داستان زندگی سرگئی برین با مهاجرت همراه بود، لری پیج یک آمریکایی اصیل است.

لری پیج به مانند همکار و شریک خود دین یهودیت را ارث برده است.

پدر پیج بر خلاف مادرش که سخت به دین یهود اعتقاد داشت،

از دین فاصله گرفت و خود را به تکنولوژی مشغول کرد.

پیج، بر خلاف پدر بزرگش که کارگر ساده ای در دتروید بود،

زندگی کاملاً متفاوتی داشت. “لورنس ادوارد پیج” در لنسینگ،

میشیگان در حالی که غرق در ریاضیات، علم و کامپیوتر بود بزرگ شد.

پدر پیج یک پروفسور ارزشمند در ایالت میشیگان بود،

جایی که مادر او نیز به تدریس برنامه نویسی کامپیوتر می پرداخت.

زندگی مشترک پدر و مادر لری پیج زمانی که هشت ساله بود به جدایی انجامید.

با این وجود لری پیج با حضور هر دوی آنها زندگی می کرد.

لری پیج توضیح می دهد: ” پدرم یک پروفسور سیستم های کامپیوتری بود

و به همین علت ما خیلی زود صاحب کامپیوتر خانگی شدیم.

اولین سیستم خانگیمان را به نام Exidy Sorcerer در سال ۱۹۷۸ (زمانی که پیج پنج سال بیشتر نداشت) خریداری کردیم.

این کامپیوتر در اروپا از محبوبیت برخوردار بود ولی هرگز

در امریکا طرفداری پیدا نکرد.

حافظه ی آن ۳۲ کیلو بایت بود. برادرم باید برایش سیستم عامل می نوشت

لری حداقل یکی از خصوصیات پدرش را به ارث برده است

و آن مشاجره و بحث پیرامون همه ی موضوعات می باشد.

جرج استکهلم راجع به پدر لری می گوید: ” به طور عجیبی خیلی سخت با من کنار می آمد،

به دلیل آنکه راجع به همه چیز مشاجره می کرد.

او این ویژگی را به پسرش نیز انتقال داد و هر دو در مورد موضوعات گوناگون مباحثت و مشاجره می کردند

نیکولا تسلا، قهرمان لری پیج

لری پیج دوازده ساله که در آن زمان یک مخترع کوچک بود،

زندگینامه ای از نیکولا تسلا را مطالعه نمود که باعث شد به تفکر عمیقی فرو رود.

لری پیج از اینکه تسلا نو آوری های بسیاری را بوجود آورده بود

و در عین حال زندگیش مملو از رنج و فقر بود و نیز اینکه بدون آنکه شهرتی دست و پا کند با بی پولی تمام از دنیا رفت،

در شگفت بود.

مطمئناً دانش آموزان مدرسه ای آنگونه که توماس ادیسون را مطالعه کرده اند، تسلا را نمی خوانند.

“تسلا به عنوان پدرفیزیک و مهندسی الکتریک توان AC را به همراه یک موتور AC اختراع نمود.

او پیشگام بسیاری از پیشرفت های علمی از جمله روباتیک، کنترل راه دور،

رادار و کامپیوتر بود. با وجود آنکه مارکونی ادعا ی اختراع رادیو را داشت،

این عنوان به تسلا اختصاص داده شد. با وجود پیشرفت ها و اختراعات گوناگونی که تسلا داشت،

به او لقب دانشمند دیوانه داده بودند. این موضوع بیشتر به خاطر رفتار ها و عقاید دیوانه وارش بود.

مشکلی که تسلا داشت عدم توانایی او در

تبلیغ و یافتن راهکار های عملی برای پیاده سازی ایده هایش بود و نتوانست

به آنچه که استحقا قش را داشت برسد
لری پیج نیز تصمیم گرفت به اندازه ی تسلا خلاق باشد

و در عین حال دنیا را تغییر دهد. لری پیج از همان دوازده

سالگی تصمیم گرفت خود را به دنیا بشناساند و علاوه بر آن از لحاظ مالی به درجه بالایی برسد.

پیج و موتور جستجوی گوگل

لری پیج لیسانس مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه میشیگان

و فوق لیسانس علوم کامپیوتر را از دانشگاه “استنفورد”، جایی که با “سرگئی برین” آشنا شد

و گوگل را پایه‌گذاری کرد، کسب کرده‌است.
لری پیج پس از کسب مدرک فوق لیسانس خود در دانشگاه “استنفورد”،

برای دکترای علوم کامپیوتر در همان دانشگاه ثبت نام کرد. او موضوع پایان نامه

خود را کشف خواص ریاضی شبکه جهانی در نظر گرفت: درک ساختار لینک های

آن به عنوان یک گراف بزرگ؛ به عبارتی دیگر، لری پیج در زمینه ارتباط صفحات وب کار می کرد.

لینک های مرتبط :

انتخاب کلمات کلیدی

راهکار کاهش نرخ پرش

فاکتورهای استراتژی

آیا استفاده از HTML باعث افزایش رنک میشود ؟

بررسی اجمالی تاثیر HTML5 در سئو و بهینه سازی وب سایت

تمامی طراحان و برنامه نویسان این تلاش را داشته اند

تا رتبه وب سایت و صفحات آن وب سایت را در موتور جستجو بهبود ببخشند 

بعضی از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ در ارائه و فاش نمودن الگوریتم جستجوی خود علاقه چندانی ندارند

و آن را از هک نمودن افراد مختلف در امان نگه میدارند.

اما بسیاری از طراحان و سئو کاران که به نام White Hat شناخته میشوند توسط آزمون و خطا بهترین حالت را برای بهبود

وضعیت صفحات وب سایت خود اتخاذ مینمایند.

در ادامه بروز این تکنولوژی از صفحات HTML و XML تا جاوااسکریپت و

فلش همه به دنبال این بوده اند که موتورهای جستجو از چه چیزهایی خوششان می آیند یا خیر.

در معرفی زبان HTML5 بسیاری از این وظایف برای طراحان وب سایت ساده شده است

و جنبه دیگری از طراحی وب سایت مطرح میشود.

رابطه زبان HTML5 با صدا و تصویر در صفحات وب سایت

برای سالیان متوالی, طراحان وب سایت از پلاگینهایی

مانند Adobe Flash و یا Microsoft Silverlight برای اضافه نمودن صدا و تصویر به صفحات وب سایت

و پروژه های خود استفاده مینمودند. این پلاگینها به آنها این اجازه را میدادند

تا طراحی های پر زرق و برقی را انجام دهند تا در نهایت بتوانند بیشتر کاربرانشان را به سمت خود بکشانند.

اگر چه این نوع از وب سایت ها همیشه از رتبه بد در موتورهای جستجو رنج میبردند,

 بطوریکه موتورهای جستجو نمیتوانستند به خوبی این صفحات را پیدا نموده و آنها را index نمایند.

یکی از قدمهای مثبت که در این زمینه برداشته شد از بین رفتن و مردن فلش بود.

اگرچه بسیاری از طراحان برای استفاده از آن سرمایه گذاری خوبی را نموده بودند.

زبان HTML5 اجازه میدهد تا صدا و تصویر به خوبی در موتورهای جستجو ثبت یا index شوند.

استفاده از این تگهای جدید باعث میشود وب سایت و صفحات آن وب سایت

در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشند.

بطور کلی وب سایت ها با زبان HTML5 به صورت اتوماتیک نسب

به وب سایت هایی که از پلاگینها استفاده نموده اند رتبه بهتری خواهند داشت.

البته سوالاتی هم وجود دارد که آیا HTML5 برای همه کارها میتواند مناسب باشد یا خیر.

گوگل بارها و بارها گفته است که وب سایت را برای کاربرانتان بسازید.

حتی ممکن است برای این کار در آینده منتظر زبان HTML6 هم باشیم.

رابطه زبان HTML5 با لینکها در صفحات وب سایت

در گذشته طراحان وب سایت توسط خصوصیتی به نام rel تعیین مینمودند

که موتورهای جستجو چگونه با لینکها کار کرده و یا آنها را index نمایند. مانند کد زیر:

 

در زبان HTML5 مقادیر جدید rel به ما اجازه میدهد تا برای صفحات وب سایت

و لینکها توضیح هم بنویسیم. در ادامه همین مقاله وب به توضیح چند عدد از این مقادیر میپردازیم.

Alternate: به ما اجازه میدهد تا بتوانیم منابع دیگری مانند یک فایل pdf یا همان صفحه در زبان دیگر را معرفی نماییم.

 

Author: این قابلیت را به ما میدهد تا به صفحه پروفایل نویسنده اشاره نماییم.

برای نویسنده بسیار مفید خواهد بود که صفحه شخصی درGoogle+داشته باشد.

 

Bookmark: بیشتر زمانی مفید خواهد بود که لینکهای داخل یک سئو

را به صفحه اصلی وب سایت یا همان وبلاگ ارتباط دهیم.

Permalink

Help: برای زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که بخواهیم صفحه راهنما و یا فایل راهنمای یک نرم افزار را نشان دهیم.

 

License: برای نمایش لینک حق استفاده یا License مورد استفاده قرار میگیرد

License information

Next & Prev: زمانی استفاده میشود که صفحه وب مربوطه ادامه دار باشد و بخواهیم آن را مانند اسلایدشو نمایش دهیم.

 

Search: برای دادن لینکی که برای اشاره به منبعی در داخل وب سایت میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

رابطه زبان HTML5 با رتبه وب سایت

تا قبل از سال ۲۰۱۰, گوگل گفته بود که بر روی زبان HTML5  باید کارهای بسیار زیادی انجام شود

و در حال حاضر این کمپانی در حال index نمودن صفحات وب سایتی میباشد که با این زبان طراحی شده اند.

بنابراین کمپانی گوگل هم برنامه خوبی برای این زبان دارد و چنانچه شما

به عنوان طراح وب سایت یا برنامه نویس در حال خواندن این مقاله هستید

برای استفاده از این زبان در پروژه های خود سرعت را چاشنی کار خود نمایید.

مطالب مرتبط :

نکاتی درباره طراحی وب سایت

پیش نیاز پیشرفت در سئو

مدت زمان مورد نیاز برای کسب رتبه

مدت زمان مورد نیاز برای کسب رتبه

بهینه سازی سایت معمولا یک پروسه طولانی

و اثر آن نیز بلند مدت خواهد بود. بطور معمول،

یک سایت معمولا چیزی بین ۲ ماه تا ۸ ماه زمان لازم دارد تا به رتبه های

برتر (صفحه اول ) در نتایج جستجوگر گوگل برسد.

چرا چنین زمان طولانی برای مشاهده اثر بهینه سازی سایت مورد نیاز است؟

در جواب باید گفته شود که موتور جستجوی گوگل، چیزی بین ۴۰۰ میلیون وب سایت

و چیزی بالغ بر ۱ تریلیون صفحه اینترنتی را در اینترنت رتبه می کند.

وب سایت شما نیز جزو یکی از همین میلیون ها وب سایت و

صفحات سایت شما نیز جزو یکی از همین تریلیون صفحات در اینترنت است.

بسیار طبیعی است که گوگل، مدت زمانی را لازم داشته باشد تا سایت شما را ارزیابی و رتبه بندی کند

و امتیاز لازم را به سایت شما بدهد. این زمان با توجه به قدرت فعلی سایت شما،

میزان رقابت در کلمه کلیدی مورد نظرتان و اساسا برخی دیگر از فاکتورها، می تواند متفاوت باشد.

بعنوان مثال، یک سایت خوب، که قبلا ورودی های زیادی را از سمت گوگل داشته است،

می تواند بسیار سریع تر از یک سایت ضعیف که تازه ساخته شده است و ورودی کم یا ناچیزی از گوگل دارد،

بهینه سازی شود. مدت زمان لازم برای مشاهده رتبه مطلوب برای یک سایت به شرایط بسیاری بستگی دارد

ولی بعنوان یک قاعده کلی، بهینه سازی می بایست آرام و پیوسته انجام شود و این خود نیازمند زمان است.

مطالب مرتبط :

سئو سایت

طراحی وب سایت

استفاده از flexbox در طراحی سایت